Bardzo długo czekaliśmy na nowe „Gwiezdne Wojny”. Wreszcie doczekaliśmy się. „Strażnicy Galaktyki” to błyskotliwy powrót w kosmos, który tak kochaliśmy – pełen postrzelonych zawadiaków, okrutnych czarnych bohaterów i wielkich bitew. Tak dobrego filmu action/sf dawno już nie było! Choć film rozszerza uniwersum Marvela, znaną z Hulka, Iron Mana czy Thora planetę Ziemię widzimy tylko na […]

Przeczytaj całość

Gry a kontrowersje polityczne? W PRL-u? Czemu nie, jeśli tylko tematem jest rosyjski atak jądrowy na pozbawione obrony zachodnie metropolie i śmiały rajd amerykańskiego wahadłowca w kierunku Kremla zakończony grzybem atomowym nad Moskwą.   Wpis gościnny z bloga MyHeadIsRetro – magia pikseli i starych maszyn, prowadzonego przez Ziemowita Poniewierskiego. Trzymam w ręku kasetę z Raid […]

Przeczytaj całość

Dwa tygodnie temu odebrałem na poczcie przesyłkę. W środku – książka – drugie wydanie Bajtów Polskich autorstwa Bartłomieja Kluski i Mariusza Rozwadowskiego. Publikacja niezbyt obszerna (250 stron) co trochę mnie zaskoczyło, zważywszy niewielki format i dużą czcionkę. Na szczęście treść okazała się zdecydowanie bardziej masywna. No i czyta się lekko; całość zajęła mi nieco ponad […]

Przeczytaj całość

Od strzału w plecy, odgrzewania truchła i poradnika geriatrii po euforię przykrywającą radość Portugalczyków po bramce Silvestre’a Vareli w meczu ze Stanami Zjednoczonymi. Taki mamy klimat po ogłoszeniu reaktywacji „Secret Service” – czasopisma, które o miano kultu wśród pokolenia 30+ starać się nie musi. Każdy z nas spogląda na SS z trochę innej perspektywy. Jeszcze wczoraj […]

Przeczytaj całość

Obiegowa opinia głosi, że Marek Jutkiewicz i Dariusz Wojdyga stworzyli, za sprawą Pegasusa, podwaliny polskiej kultury grania na konsolach. Nie zgadzam się z tym poglądem w pełnej rozciągłości. Z moich obserwacji wynika, że przed upowszechnieniem Sony PS, konsolizacja polskiej braci grającej miała charakter lokalny, przypadkowy i zawężony do wielkich aglomeracji. Co więcej, z perspektywy biznesowej, […]

Przeczytaj całość

Wizball. Już sama nazwa jest na bakier z normalnością. Mag, który porusza się ukryty w kuli, która się uśmiecha. I skacze zamiast lewitować jak każdy porządny pojazd latający. Dołóżmy do tego satelitę, która jest kotem, chociaż kulą. Każmy jej zbierać kolorowe krople. Te niech wypadają z zestrzelonych obrączek. Na przykład gdzieś nad Mount Rushmore. Albo wśród […]

Przeczytaj całość

Najczęściej wspominany beat’em’up na Commodore 64 jest zaprzeczeniem wszystkiego co kluczowe dla gatunku (lub genialnym rozwinięciem, zależy jak patrzeć). Stworzony przez Australijczyków z Beam Software, wydany przez Firebird, doczekał się wersji na Amstrada CPC i Spectrum by wreszcie przepaść w historii pod stertą tytułów seryjnie konwertowanych z maszyn arcade. Wpis gościnny z bloga MyHeadIsRetro – magia pikseli i […]

Przeczytaj całość